( Foto är tagit av mig själva nånstans mellan Adak och Malå, på vår resa till och från Norrland 2012 )

lördag, juni 16

Enris rökt, gurkmeja marinerad öring och,... Nyheter om Cancer.

-----, och det blev maten igår kväll.
Mmmmm, Tillsammans med egenköpte
potatissallad, och för vara ärligt tror inte
att jag behöver förklara att den var go !!
Öring vägde 708 gram ( rengjord ) och
rökt blir det 354 gram öring per person
( inte dumt, halva var, frugan och jag )


Frugan har hållet på i trädgården, redan " innan " före veckan, ( det var 
den veckan som vilket hade mycket 
blött som kom från himmelen )
Vi hade över 36 mm regn på 1 dag,
nu har vi tack och lov samma i solsken,
Men det jag vilde visa er, är vad frugan
har påbörjad i trädgården....

Det är inte trollet ( som skrattar ) som
hon har gjord, men stensättning, eller dom
plattorna, som ligger runt trollet i rabatten
Det är dom stenar som hon har lagt...
Jag tycker hon kan börja som trädgårds
inredningsarkitekt-person eller hur det
kalls eller heter...

" Kallor" ( den planta som finns bakom trollet )
är likadana, som dom hade i Nya Zeeland, det var
bara att dom var vit ,och dom växte som ogräs bland kor i hagar var dom betade....

Ja, jag vet att jag lever kvar med drömmen om Nya Zeeland,  Men jag vet också om
att du kunde hade varit där, och skulle kunde hade uppleva mina upplevelse, hade
du oxå drömt vidare, om allt du hade sett (och varit med om på New-Zealand )
Det är min dröm är att kunna besöka dom två öarna igen, men helst norra ön, en
subtropisk klimat, och stränder med varmt vatten i havet ( Hot water beach )....

           linjer/Linie59.gif

( Jag citerar från min blogg igår ) ... men jag tror mer på att England vinner med 
3 eller 4 mot 2 vilken oddset ligger på 28,18 respektive 85,07,.( slut citat )..Jag tackar,...
det blev en 636 kronor rakt ner i fickan ( och det med en insats av bara 20 kronor )
synt dom ( England ) gjorde inte ett mål till då skulle det ha varit 1701,40 kronor...
och Sveriges Landslag är nu på väg hem.....

                  
                     A T T V A R A Ä    R A T T V A    R A M E D D I G 

    -----------------------------------------------------------------------------------------

 



För dom som är intresserad angående nya nyheterna av upptäckter och risker som uppstår, 
och finns det vanliga livet, och allt som har att göra med Cancern, kan gå in på följande länken, och få ett hum om vad för nyheter där finns ( LÄNK  - blir dagligen uppdaterad ) 
allt från kändisar som har cancern till och med studie och etc..etc.. som t.ex botemedel, eller orsaken till cancern... 
( några exempel finns här under )
 
D-vitamin från solen skyddar inte mot invärtes cancer.
Det visar en ny studie.Det är Strålsäkerhetsmyndigheten vetenskapliga råd som gjort en studie på fler än 1,1 miljoner svenskar. Slutsatsen är att hypotesen om att D-vitamin som bildas i kroppen när vi är mycket i solen skyddar mot invärtes cancer inte stämmer, säger Bernt Lindelöf, professor vid Karolinska universitetssjukhuset i ett pressmeddelande. ( Publicerad Torsdag 14 juni 2012 )...
Datortomografi ökar risk för cancer.
Peter Leander, regionöverläkare i radiologi i Skåne, säger så här om undersökningen: – Den visar det som många av oss har trott oss veta tidigare att röntgenstrålar är till största del till fördel för patienterna.– Men det finns också en liten fara med dem. Man kan skada patienterna, ge dem cancer med röntgenstrålar, men att fördelarna överväger nackdelarna många gånger om.
( Publicerat: Torsdag 07 juni 2012 )...
Övervikt kan skydda mot cancer, 
Överviktiga män verkar löpa mindre risk än andra att dö i en viss typ av lymfkörtelcancer, visar forskning i USA.Enligt undersökningen dog överviktiga personer med en aggressiv typ av lymfkörtelcancer en tredjedel mer sällan än normalviktiga patienter.( Publicerad: Onsdag 13 juni 2012 )...
Jan vandrar genom Sverige, för att bekämpa cancer,
Man kan kalla honom, galen, knäpp eller väldigt engagerad. Jan Söderström har iallafall beslutat sig för att vandra från Kristianstad till Kabenekajse. På torsdagen lämnade han Jönköping för den fortsatta resan norrut, till fot,.
Följ hans blogg HÄR ( Publicerad: Torsdag 17 maj 2012 )...

                      linjer/Linie04.giflinjer/Linie04.giflinjer/Linie04.gif

Som man kan ser är inte allt är negativ som dom publicerar, mycket av nyheterna handlar om små positiva saker, som att hjälpa, och informera allmänheten, angående studier och insamlingar till forskning, länken jag la ut är en samlingslänk på Google som heter "NYHETER om CANCER" och den finns oxå på högersida av min
" BLOGG " - Finns där sedan igår, under namnet, och kan du gissa hur den heter ?
NYHETER om CANCER ( Google-sida ).

    Att vara, är att vara,.... informerad och uppdaterad !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar